söndag 8 februari 2009

Clever or wise? HYBRIS!

Det är så mkt som virrar runt i mitt lilla huvud. Vill bara säga att jag gjort ett uttalande om att jag tror att jag är alldelles för smart för min värld och måste fördumma mig för o klara av att leva med alla osmarta människor haha. Min kusin kom dock med sin hammare och hamrade ner mig back down to earth. Det kallas typ för HYBRIS lr vad hon sa..alltså när man börjar tänka så och det är det farligaste man kan göra som människa. Så nehepp fick inte gå runt och tänka så längre :P

Men det är skillnad på att vara Clever och Wise. Den som är vis kan berätta en massa smarta grejer den som e clever kan sätta sakerna i praktik. Alltså inte bara prata om det utan agera rätt och ta rätt beslut. Vilket vi kommit fram till att jag inte gör då jag är ganska bra på och göra misstag och agera stupidly :P

När folk man träffat börjar säga vi hörs på msn..börjar jag undra va e de för community vi lever känner ni till låten why haven't I heard from u? Jo i den berättar de nämligen om uppfinnandet av telefonen..;)
En annan grej är när folk verkar sakna det de hade och sätter upp silly reglers som de ändå bryter sen när de inser att reglerna inte är värda konsekverna..
Nää men seriöst varför är HYBRIS något negativt..för mig låter det bara jävligt rimligt vf jag tror att jag är för smart för mitt eget bästa!

Inga kommentarer: