tisdag 11 november 2008

Life's to much of a challenge

Nu är jag här hemma o sjuk igen:/
Jag har inte tid för och vara sjuk nu. Jag har fyra danser som jag snart ska uppträda. På jobbet är de säkert irriterade för att jag hela tiden sjukskriver mig och frånvaron hjälper ju inte mig att bättra mig i plugget :/
Såsom det ser ut idag har man egentligen itne tid för att vara sjuk om man vill lyckas. Det är för stor konkurrans. Jag spanade in Nacka gymnasiums skoltidning som jag är med och skriver för. Massa nya inlägg de i min arbetsgrupp lagt upp! Och jag har inte haft någon koll alls. Jag som brukade vara så ambitiös..har livet blivit för mkt av en utmaning för mig nu?
Jag tänkte gå idag fast jag var sjuk för ingen bryr sig om du är sjuk iaf alla bryr sig bara om hur bra du presterar. Men jag vakna upp med huvudvärk,ont i halsen, öronen och helt illamående..så nu blev det ännu mer frånvaro på min framgångsbekostnad hehe. Nej men jag ska iaf plugga hemma idag så mkt som möjligt och även om jag intekan dansa såhär illamående får jag försöker tänka på steg för dansen o skriva ner koreografin. Helt sjukt att det är såhär vi eftersträvar vår lycka..genom att försöka vara bäst på allt. Ett Mvg kan få dig på bra humör och känna att du är så bra. Men du är väl bra även om det inte står mvg på ditt prov? Du kan väl vara lycklig iaf? Lr vad är egentligen lycka? Jag avundas de som alltid får bra på allt men jag avundas inte att det är det som gör de sååå lyckliga. Jag vill inte vara lycklig för att någon satt ett högt betyg på mig. Jag vill vara lycklig av helt andra skäl. Missförstå mig inte nu jag är rätt duktig jag också :-) Men min coach på jobbet sa till mig att man har itne tid att vara sjuk det är för stor konkurrans om man vill lyckas. Sen satt jag där och ringde o sålde produkter även fast jag hade ont i halsen o öronen o allt. Jag fick en alvedon också när mitt huvud börja verka. De har skaffat en massa olika tabletter på jobbet för de som blir sjuka. Så gick min coach där och sa komigen nu allihopa och satte sig och spelade spel. Japp livet är en riktig utmaning dvs för de som inte fått samma förutsättningar som andra..

Inga kommentarer: