söndag 2 november 2008

Visa kärlek

När jag va ute och Panikletade efter en Outfit till min B-day var det en kille som såg ut och va i min ålder som gick framför mig. Helt plötsligt ställer han sig i kö och köper två korvar som han ger till en hemlös alkoholist som sitter på marken. JAG BLEV TYP HELT KÄR I HAN! Jag blev så rörd..att det fortfarande finns människor som e så osjälviska och tar sig tid att bry sig om andra mitt i all materialism. Jag skämdes lite faktiskt som gick och var arg för att jag inte hittat en snygg klänning när det finns så mkt andra problem runt omkring en. På kvällen gick en sånn där alkis runt som går och tigger pengar på tunnelbanan. Först gav jag inga pengar men sen kom jag att tänka på den där killen så sprang jag efter han och gav han de mynt jag hitta i min plånbok.
Idag mötte jag upp en liten flicka jag brukade ta hand om förut. Den tjejen om någon har vart med om mycket i sitt liv och jag har aldrig älskat någon person så mkt som henne. Hon var som min lilla dotter jag ville ge henne allt. Idag sa hon till mig "Vetu pappa va nära att hamna i finkan"och hon berätta om sin vän som hade fått flytta från sin familj för att hon stal och hennes föräldrar inte brydde sig om henne. Det gjorde så ont i mig att en 11 åring ska känna till sånt,min naiva lilla flicka vet saker om alkohol, folk som snattar och massa problem. Ibland glömmer jag att barn faktiskt är medvetna om mkt mer än man tror även om inte allt kommer fram. Jag brukade ta hand om henne sen hon var tre år och det har lönat sig för än idag hör hon av sig till mig ibland och det gör mig så glad! Hon hade med sig ett par söta små rosa örhängen till mig som födelsedagspresent..så sööt. Det är verkligen sant att det är de små sakerna som räknas ;-)
En till person som är värd att nämnas är kassörskan i Åhlens. När jag skulle handla av henne sa hon nemen vad fin du är får jag se..så titta hon på mina kläder och prata om hur sliten hon kände sig som arbetat hela dagen och skulle på fest. Hon log stort och var hur trevlig som helst. En sånn liten grej fick till och med mig att le och bli på gott humör på min grinigadag. Snällhet och godhet är verkligen något sällsynt idag och ändå är det det som vi minns bäst. Vi minns den där kassörskan som var så trevlig mot oss eller den personen som hjälpte oss när vi behövde det eller till och med den som visade uppskattning för det du gjort för den. Den finaste egenskapen någon kan ha det är just snällhet och att visa kärlek och uppskattnign! Därför jag blev så kär i killen framför mig även fast jag aldrig han se han ordentligt.
Men det hans gjorde visade verkligen att han har ett gott hjärta och inte lurats av all materialsim. Sånna handlingar är bättre än alla religoner. Jag predikar för att handla med kärlek.. det är min religion.

Inga kommentarer: