fredag 15 maj 2009

Hello Stranger

Igår var jag på väg hem från jobbet efter ett bra pass :-)
Jag gick och pratade i telefon med en kompis och när jag går på tunnelbanan kommer en kille efter mig och sätter sig på stolen framför.
Gud vad jag känner igen den här killen tänkte jag för mig själv, men sköt bara bort tanken.
Men det kändes som att han verkligen kände igen mig med. Blickarna blev liksom laddade så det nästan blev pinsamt.Vad sitter jag o min vän och pratar om då? Jo att sola solarium, färga håret, brun utan sol ja jag kunde inte hjälpa att jag kände mig så ytlig att jag kände mig fånig när han kollade på mig. Han började le och även jag fick fram mitt leende. Sedan satt vi där och visste inte hur vi skulle ignorera varandra, inte ett ord sas utan vi började bara garva så fort våra ögon möttes.
Jag byter tub och det gör han med. Hm okej så han bor också mot Norsborg, vem är denna snubbe??
Nu pratade ja ej i tel längre utan jag satt där och försökte vända blicken mot allt förutom han. Men våra blickar möttes iaf och båda försökte desperat hålla sig från garv.
Det var en skum resa. Sen steg jag av I aspudden och jag har fortfarande inte listat ut vem det var. Men Hello Stranger! :-)

1 kommentar:

chris sa...

hmm, kan det vara strangern som skriver nu? :)